CO PACJENTA NAJBARDZIEJ IRYTUJE U DENTYSTY?
Wg rankingu sporządzonego przez portal dentistryiq.com pacjenci mają powody, by nie lubić wizyt w gabinecie stomatologa. Nawet tych kontrolnych, nie związanych z konkretnym zabiegiem leczniczym. Poznaj ranking najbardziej dla pacjentów denerwujących cech dentystów, lub czynności, które lekarz wykonuje podczas wizyty. Wśród tych błędów jest na przykład zwyczaj mówienia do pacjenta i zadawania mu pytań
Dentysta opracowuje ząb i bez przerwy zadaje pytania
To mało komfortowe, gdy lekarz próbuje rozmawiać z pacjentem, podczas wykonywania w jego ustach czynności związanej z zabiegiem. Niestety jest to sytuacja nagminna. Pacjent ma prawo czuć się niezręcznie i niekomfortowo. Lepiej z zadawaniem pytań poczekać, do przerwy w zabiegu, gdy pacjent wypłucze usta i będzie mógł normalnie mówić.
Pouczanie na temat szczotkowania i nitkowania zębów
Instruktaż z prawidłowych technik szczotkowania jest bardzo ważny. Lekarze dentyści stale słyszą, że powinni do tego przykładać duże znaczenie, a zatem wykorzystywać każdą okazję, by pacjenta edukować. Warto pamiętać, że u niektórych pacjentów te najprostsze zasady higieny jamy ustnej nie odnoszą oczekiwanych rezultatów. Wtedy należałoby powiedzieć o dodatkowych elementach, jakie może wprowadzić do codziennego zwyczaju.
Nadmierne lub niedostateczne wyjaśnianie tego co się dzieje
Każdy oczekuje od lekarza czegoś innego. Niektórzy chcą przetrwać wizytę w milczeniu, inni zaś traktują swojego stomatologa niemal jak terapeutę. Jedni pacjenci chcieliby słyszeć bardzo szczegółową relację z tego co właśnie dzieje się w ich jamie ustnej, podczas gdy inni chcą, jedynie by dentysta powiedział im kiedy mają otworzyć usta, a kiedy je wypłukać.
Dentysta notorycznie spóźniony
Długie oczekiwanie w poczekalni u dentysty, gdy pora wyznaczona na początek wizyty dawno minęła, irytuje każdego. Niezależnie od tego, czy wizyta jest wyznaczona w godzinach pracy, czy popołudniowo-wieczornych. Zarówno lekarz, jak i pacjent powinni szanować swój czas.
Długi czas oczekiwania na wizytę
Długie terminy to kolejny zniechęcający do lekarza element. Oczywiście im lepszy specjalista tym kolejka dłuższa, ale szybkie tempo pracy, duża ilość obowiązków i chęć spędzenia czasu wolnego w bardziej przyjemny sposób rzutują na wybór lekarza do, którego nie trzeba długo czekać.
Źródło: dentistryiq.com